Monday, March 15, 2010

realize how much i miss her..

semalam,mimpi arwah opah.. nmpak ape yang opah buat,ape yang opah slalu buat,nampak die berckap2,tapi tak dengar die ckap ape.. bangun jer dpd tido,baru aku perasan,yang how much i miss my grandmother so very much!.. our house wasnt the same anymore.. its very different now shes gone.. tapi malangnyer,ader pulak org kata aku tak menghargai opah aku.. kejadiannyer mcm nie.. sedang seronok2 chat ngan seorang hamba Allah yang dikenali sbgai A,aku pun menceritakan tentang mpiku tentang opah.. dan betapa aku rindukan kehadiran opah dalam hidupku.. setelah itu,A dengan selambenyer berkata.. "ha! dulu opah ader tak nak hargai?!" betapa sedihnyer aku mendengar perkataan itu kluar dpd mulut A! die tidak tahu bahawa opah meninggal di hadapan aku! bahawa aku sentiasa memikirkan arwah opah,tiap2 hari! bahawa aku sentiasa mendoakan agar kubur opah diluaskan oleh Allah! bahawa aku sentiasa mendoakan agar segala dosa2 opah diampunkan olehNya.... die tidak tau smua itu dan dengan beraninyer berkata begitu denganku.. alangkah pilu dan sedihnyer hati ini pabila kata2 itu kluar dpd mulutnye.. sungguh tak kusangka.. seperti si A betol2 tidak punya perasaan.. kesedihanku tak dpat dibendung lagi.. lantas air mata gugur jua ke pipi mengenangkan memori2 aku bersama arwah opah.. gelak tawanya, kesedihannya, kerisauannya, raut wajahnyer, tubuh badannya, smuanya masih jelas di ingatanku, seperti baru semalam aku bertemu dengan opah.. walaupun hanya didalam mimpi semata2.. alangkah bagusnya jikalau opah tahu,bahawa aku benar2 rindukan opah, rindukan kehadirannya di dalam rumah kedai itu.. rindukan leteran opah yang memarahiku kerana mmbawa kereta terlalu laju.. leterannya yang mahukan aku rajin sentiasa.. haihhhhh.. ubatilah hati ini yang rindukan wajah opah........................

4 comments:

  1. sabo byk2... baca al fatihah dan sedekahkan pd opah...

    ReplyDelete
  2. i dreamt too. I think i went "down" unconsiously. And had a family dinner with her. When i thought i cannot come back anymore,she asked me not to come over. I woke up to find myself sweating. She'll always be in our heart. She knows that.So,i hope that you're always you :)

    ReplyDelete
  3. You know, when deceased member of the family comes in your dream it really means they just popped in to say hello. She missed you too and is watching over you in her own way. Have faith. She knows what you're feeling.

    ReplyDelete
  4. im so touched by ur comment.. thats wat i heard too.. which makes me even more sad.. lately,ive been just thinking about her.. like,constantly.. hmm..

    ReplyDelete