Friday, February 19, 2010

finally....

assalamualaikum, after all the hardship and the sadness that im going through, a breath of relieve is a good thing at this moment. for some of u all who didnt know what happen last week,well,my beloved grandma had passed away. yang paling menyedihkan and maybe yang paling aku rase berpuas hati ialah,bila opah meninggal di depan mata aku. maksudnyer,aku tak miss saat opah pergi tinggalkan kami sekeluarga forever. mmg menyedihkan tapi ntah nape aku rase lega opah dah pegi. mungkin sebb aku tak tahan tgk opah terseksa lagi dengan wayar2 yang masuk dlam mulut and badan opah,i think the best way is for her to "go". tapi,time opah nak pergi tinggalkan kami,it takes almost an hour for her to finally let go. aku tak tau nape susah sgt time tu opah nak "pegi". ummi kate, mungkin opah nak atok sendiri yang ajar die mengucap. tapi time tu pkul 1.00am lebeh. kitaorg smua takot nnti atok terkejot sgt plak yang opah nak pegi time pepagi buta tu. so,atok tak pegi ke hospital. famili mmbers yang lain dpat tau kat umah ajer. yang mengadap opah for the last time is myself,ummi and aichu. rase puas hati sgt,akhirnyer opah pegi. time kenduri tahlil opah at the nite, i aspect someone to come, but to my dissapoinment,tak napk die langsung,plus, mase pagi opah nak dikebumikan, die still tak muncul2, although i already tell kat die,yang opah akan dikebumikan kejap lagi dlam kul 11 pagi. so,dari situ kita dpat tau sape kawan, and sapa lawan. heh. im really2 dissapointed. so,the nite of opah's tahlil,lepas smua orang dah balik, tgal cuma kami2 keluarga, satu incident yang sngt memilukan happen. mmbuatkan aku benci kat bapak sedara aku sendiri sampai aku mati! this is not the 1st time die buat perangai camnie. masuk kali nie,dah 2 kali die buat perangai. dah tua, tak sedar diri,pegi mmpos lagi elok! heh!.. die tak sedar,opah baru meninggal sehari,die dah buat perangai. die pndai berlakon. time opah tgh nazak,aku tak nmpak langsung die bace yasin ke al-Fatihah ker,tapi time jenazah opah ader kat dlam umah, and depan2 smua org,time tu die duk atas kerusi,and BERLAKON bace yasin depan smua orang2,depan jenazah opah,and bace kuat2. heh! bodo gler!. pelakon yang bagus. die ingat dgn die buat camtuh,org lain pkir die anak yang bagus?? pegi mpos la! org lain tau lah perangai die camner. laki tak guna! laki mmg smua tak gune. aku kesian dekat atok, dekat mak aku, dekat bapak2 sedara aku yang lain, yang btol2 amik berat pasal opah,yang meratapi pemergian opah. lebih2 lagi aichik,aku kesian sgt tgk die. time opah nazak,Allah bagi ujian lagi kat die, bila makcik pulak masuk hospital sbb suspect apendiks. kesian sgt kat aichik. aichik ulang alik dpd tingkat 4 ke tingkat 6 untuk jenguk isteri die. p/s: selalunyer waktu mlm,yang tinggal kat hospital slalunyer ummi and aichik, tapi on the nite of opah's death,aku plak terbukak hati nak tinggal kat hospital nak jage opah. so,aichik balik ke rumah untuk berehat. so,aichik tak dpat bersama opah pada saat2 terakhirnye. bila pkir2 balik,kalu aku tak pegi hospital, msti aichik dpat ngan opah time tu. tapi kalu aku tak pegi plak,aku plak tak dpat bersama ngan opah. haih.. Allah punye kuasa.. nak uji hamba2 die.. so,skang nie aku rase sgt lega, gembira, sedih, dan sedikit sebanyak keciwa ngan seseorang. aku rase lega, sbb opah dah lepas seksaan di dunia, aku gembira sbb semuanya berjalan dengan lancar, aku sedih sbb opah kesayangan aku sudah tiada di dunia nie, aku keciwa skit sbb orang yg aku harapkan datang, tak datang2 n tak kisah pun aku camner lepas pemergian opah. nampak sgt die hanyalah "sesuatu yang indah di luaran ajer,tapi die skit pun tak amik kisah pasal orang lain hanya diri die sendiri ajer".. im sorry to say this but its the truth.. moga2 Allah merahmati roh arwah opah, and kurangkan seksaan kubur opah, tempatkan opah di kalangan orang2 yang beriman, diampunkan segala dosa2 opah, dan roh opah tenang selalu.. amin~ diletakkan gamba last aku dengan arwah opah...

1 comment:

  1. salam...
    takziah ak ucapkan kepada ko...
    ak sentiasa doakan agar arwah opah dtmpatkan dkalangan orng2 yng beriman n beramal soleh...
    insyaallah...
    perjalanan kita msih jauh..
    ko kne kuatkan semangat...
    n truskan khidupan ko...
    by the way..
    sori sgt2...
    sbb xdtg time pengebumian arwah opah n majlis tahlil tu...

    ReplyDelete